Friday 15 February 2013

Nikmat COCA-COLA Yang Tidak Diketahui


Assalamualamualaikum dan salam sejahtera kepada para pembaca blog Fikri Roslan. Admin baca artikel ini dalam Facebook. Tetiba nampak kawan admin post benda ni. Apa lagi, tanya nak copy & paste. Dia bagi. Nama dia kalo nak berkenalan Sidi Muhammad Yusoff. Teruskan baca...


. Bergembiralah, wahai peminat-peminat Coke kerana air yang anda minum itu memilik 1001 kegunaan!!

Dalam kebanyakan negeri di US, kereta peronda lebuhraya akan membawa 2 gallon Coke untuk menghilangkan kesan darah di jalan akibat kemalangan. Cuba tanya pasukan Smart, Bomba, Hazardrous Team, PLus Ronda dan sebagainya, apakah yang digunakan oleh mereka? Itu kelebihan pertama Coke, iaitu untuk membersihkan sisa-sisa daging dan darah di jalan yang kotor akibat kemalangan. Hebat bukan?

Antara kelebihan Coke yang seterusnya; (yang anda boleh mencuba kemujarabannya)

1. Masukkan tulang dalam satu mangkuk yang diisi Coke, ia akan hancur atau hilang sama sekali dalam masa 2 hari. Elok untuk peniaga sup tulang dan elok juga untuk mengurakngkan sisa makanan yang menimbun di tong sampah!!!




2.Coke juga boleh digunakan untuk mencucui tandas: Masukkan setin air coke dalam tandas dan biarkan selama 1 jam dan kemudian "flush". Kesan kotoran/hampas akan hilang akibat tinfakan air sitrik yang berada dalam Coke. Satu bahan gantiian untuk mencucui kalau sabun sudah habis..Cubalah buat sabun badan!! Pasti akan menghilangkan daki-daki..:P



3. Untuk menghilangkan kesan karat daripada bumpur kereta jenis chrome: Lap bumper dengan aluminium foli yang cdicelup dengan Coke. Kesannya, karat akan hilang. Agaknya, apalah yang sedang terjadi dalam usus anda..

4. Untuk menghilangkan kesan "corrosion" atau hakisan pada skru/nat bateri kereta. Tuang sahaja setin Coke pasti kesan hakisan hilang serta merta.

5. Untuk melonggarkan skru yang berkarat dan ketat: Tuang setin Coke, skru tersebut pasti longgar dan boleh dibuka.

6. Untuk menghilangkan kesan minyak/lekit dari pakaian: Tambahkan setin Coke dalam mesin basuh bersama sabun pencuci dan basuh macam biasa. Kesan minyak akan hilang.

7. Cermin kereta anda berdebu/kotor/melekit? Celup tuala dengan Coke dan lap, pasti bersih.



8. Bahan aktif Coke ialah phosphoric acid. Ia mempunyai pH 2.8. Ia boleh juga meleburkan sebatang paku dalam masa 4 hari. Asid tersebut juga menghakis kekuatan tulang belakang dan tulang lain dalam badan yang merupakan punca utama ke arah penyakit osteoporosis. Sila lihat lori yang membawa air sirap Coke dalam lori tangki (bukan lori yang bawa Coke dalam tin) pasti dilengkapi dengan tanda amaran "Bahan Kimia Bahaya" atau "Bahan Penghakis: Bahaya". Lori tangki itu juga diselaputi bahan penghakis untuk mengelak lori itu diselaputi bahan penghakis untuk mengelak lori itu dihakis. Para pengedar minuman Coke telah menggunakannya untuk mencuci enjin lori/trek mereka sejak 20 tahun. Wahh...mesti buat overhaul ni!!!

9. Kandungan gulanya 18 sudu cawan teh satu tin coke. Cuba bancuh kopi/teh dengan 18 sudu gula di rumah dan minum mesti termuntah tapi tambahkan citric acid, mesti muka tersenyum. Tambah pula dengan ais!Wahh!! Rasa macam minum Coke berperisa kopi. Asid tersebut akan bertindak terhadap lidah untuk memberi signal kepada otak bahawa air yang diminum tidak beberpa manis. Lidah dengan otakpun kena tipu.

10. Coke membawa maksud dadah Cocaine. Asal minuman Coke adalah dicipta untuk menghilangkan rasa letih dan mengkhayalkan untuk para pekerja buruh. Seperti candu masuk China dulu. Antara isi kandungannya adalah ekstrak dari daun coca (cocaine) dan kacang Cola. Cuba rendamkan gigi (gigi yang patah) dalam satu mangkuk Coke, pasti gigi itu hilang/lebur dalam masa 24/49 jam. Yang mana sakit gigi, cuba cara ini, manalah tahu gigi itu boleh hilang!! Kalau anda tak suka minum kopi tapi suka sangat minum Coke, sama sahaja! Anda minum Caffeine, bahan yang sama dalam minuman tersebut.

11. Di India, negeri Adhra Pradesh dan Chattisgarh secara spesifiknya, para peladangnya menggunakan Coke sebgai smeburan untuk membunuh serangga perosak dalam ladang kapas dan cili mereka. Jadi racun seranggalah pula. Siapa ada tanam pokok cili di rumah, semburlah Coke untuk bunuh serangga. Cili tu rasa pedas manis berperisa Coke agaknya? Cubalah!!

Jadi, teruskan minum Coke kerana die mempunyai banyak kebaikan..Huhu

TIDAK!! Islam mengharamkan sebarang makanan dan minuman yang boleh memudaratkan kesihatan walaupun dia berasal dari jenis yang tidak haram contohnya tumbuh-tumbuhan dan buahan. Jadi, air Coca-Cola ini jelas memudaratkan kesihatan, maka haramlah untuk meminumnya. Wallahualam..Wassaalam..:D

*p;s: Kalau still nak minum juga, teruskanlah. Tapi, kat Mahsyar nanti, Allah akan tanya, mengapa kita menzalimi tubuh kita dengan meminum benada seperti Coke ini. Jadi, kalaulah anda rasa anda boleh menjawab soalan Allah ini, teruskanlah..:P


Pesanan saya untuk menjadi insan berguna di dunia ini, bacalah buku. Saya cuma beli buku dari satu tempat ini saja sebab harga dia murah. So kalau nak beli, click la link yang saya telah attach dia bawah ini.






Sekian,
#peacebowar

No comments:

Post a Comment