Saturday 22 December 2012

Hanya Perang Dapat Bebaskan Palestin


Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua para pembaca. Artikel ini berdasarkan Harian Metro 22.12.2012.

Kira-kira 88 peratus rakyat Palestin yang tinggal di Tebing Barat dan Semenanjung Gaza menanggap peperangan sebagai satu-satunya jalan untuk mendapatkan kemerdekaan negara mereka. Pendapat itu, di peroleh daripada kajian yang dibuat di Tebing Barat dan Semenanjung Gaza. Akhbar Times seperti dipetik oleh Qodsna semalam melaporkan, kajian dengan tajuk 'Keyakinan warga Palestin Mengenai Peperangan' itu dibuat oleh Pusat Penyelidikan dan Pembangunan Dunia Arab.

Akhbar itu melaporkan kajinya terbaru ini menunjukan majoriti rakyat Palestin yakin kemengangan peperangan lapan hari terhadap Israel membuktikan peperangan adalah jalan terbaik untuk mendapatkan kemerdekaan.

Hasil kajian itu turut menunjukkan penduduk di Tebing Barat menyokong kumpulan Hamas berbanding Fatah. Seorang penganalisis konflik Palestin, Halil Frisch berkata, hasil kajian itu bukanlah sesuatu yang mengejutkan.

Pesanan saya untuk menjadi insan berguna di dunia ini, bacalah buku. Saya cuma beli buku dari satu tempat ini saja sebab harga dia murah. So kalau nak beli, click la link yang saya telah attach dia bawah ini.





No comments:

Post a Comment